יום שבת, 11 במאי 2013

בניחוח תפוזים


שבת בבוקר.
שקט.
אחת קוראת ספר, שנייה משחקת בבובות, שלישית ישנה, רביעית רובצת.

ומה אני עושה במקום ליהנות מהשלווה ???? הורסת אותה! למה?
כי בא לי עוגת תפוזים לקפה שאחרי ארוחת הצהרים
כי אני לא יכולה לתקתק איזו עוגת תפוזים מהירה, אני חייבת לעשות אותה מיוחדת
כי כבר מלא זמן חמדתי את העוגה עם הלב בפנים שמתרוצצת לה ברשת וכבר כולם עשו אותה חוץ ממני
כי הידיים מדגדגות לי ואני צריכה לצלם!!!

אז מה חשבתי לעצמי שיקרה כשהצעתי לאחת ולשנייה לבוא לעשות איתי עוגה?????
תוך שניות התחילו צעקות ומריבות מי תשב איפה? באיזה צבע נעשה את הלבבות ורוד או ירוק?
ואז השלישית התעוררה!!
והרביעית הגיעה לבדוק על מה המהומה!

כמגשרת מקצועית פתחתי במו"מ על התנאים וסוכם שבמקומות הישיבה נעשה רוטציה, את העוגה נעשה גם בירוק וגם בורוד ואת השלישית נעביר למרדים הלאומי - אבא!!

כשהכל נרגע התחלנו בהכנת העוגה
כל החומרים (חצי בדיוק) נכנסו לקערה 


הוספנו צבע ורוד בזוקה וערבלנו


את הבלילה שפכנו לתבנית מלבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה ולתנור


בזמן שהעוגה הורודה התקררה החלפנו מקומות והתחלנו בהכנת הבלילה הירוקה – שוב כל החומרים (החצי השני) נכנסו לקערה


והוספנו צבע ירוק ליים


כשהעוגה הורודה התקררה הוצאנו מהתבנית וקרצנו ממנה לבבות


את הלבבות סידרנו בשורה בתוך תבנית אינגליש מרופדת בנייר אפייה


מסביב שפכנו את הבלילה הירוקה והעוגה נכנסה לתנור


כשפרסנו את העוגה לקפה שאחרי האוכל מצאנו בפנים לב ורוד


מתכון קליל לעוגת  תפוזים-
מערבבים בקערה 2.5 כוסות קמח, שקית אבקת אפייה, שקית סוכר וניל,  כוס סוכר, כוס מיץ תפוזים, חצי כוס שמן ו-4 חלמונים.
בקערה נפרדת מקציפים 4 חלבונים עם חצי כוס סוכר.
מקפלים את קצף החלבונים לבלילה.
את הבלילה אופים בחום בינוני כ- 40 דקות.

כנסו לבקר באתר של מיתוש

9 תגובות:

  1. איזה מתוק! זה קל כמו שזה נראה? כל עוגה בחושה מתאימה?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה אכן פשוט מאוד :-)
      צריך לדאוג שהלבבות יהיו צמודים אחד לשני שלא תכנס בלילה ביניהם
      כל עוגה בחושה מתאימה

      מחק
  2. יפהפה! ונראה טעים!!! ועכשיו אני בלי קפה ובלי עוגה, אבל עם מוטיבציה :-)

    השבמחק
  3. ככה? בלי לדווח במיידית מאיפה כלי העוגה המשגעים והסינרים של הבנות הלא פחות משגעים???

    השבמחק
    תשובות
    1. הכלים המהממים מפוקס הום והסינרים המעלפים ממותק :-)
      ואיך לא שמת לב שהן כמעט תמיד עם הסינרים האלה ?????

      מחק
  4. זה מקסים!!!
    רק כמה צבעי מאכל :-(

    השבמחק
  5. היי
    איך אפשר לעשות את זה בתבנית עגולה?
    זה נראה מדהים

    השבמחק
    תשובות
    1. לסדר את הלבבות בצורת טבעת במרכז

      מחק
  6. ביום העצמאות שעבר הכנתי משהו בסגנון.
    חכי, מחפשת לך קישור...
    הנה.....
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=2530524

    יצא ממש מדליק הלב הזה שלך. מתחשק לי להכין כזה שוב...

    השבמחק