יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

שישו ושמחו בשמחת תורה

זו רק אני או ששמחת תורה זה חג מוזנח???

אין לו מנהגים מיוחדים – אלא אם כן מחשיבים ריקודים בבית כנסת
אף אחד לא כתב לכבודו שיר – לפחות לא כזה שלומדים בגן
הוא תקוע בסוף חג סוכות, כשכבר נגמר הכוח לחגיגות ולארוחות השחיתות – למרות שאם ממש מתעקשים אפשר לדחוף עוד איזה עוף בתנור וקינוח של פאי שוקולד

בקיצור, העצם היחידה שזרקו לו זה דגל שמחת תורה!!

פעם בחופשת סוכות, אחרי שהסוכה עמדה מקושטת ומנצנצת, סבתא שלי היתה לוקחת אותי לכולבוייניק השכונתי לקנות דגל לשמחת תורה, הייתי בוחרת את הדגל הכי מנצנץ עם הכי הרבה חלונות נפתחים ובשמחת תורה בבוקר הייתי הולכת לבית הכנסת עם סבא שלי וחוגגת עם כל הילדים.

אבל אנחנו לא ממש מאנשי בית הכנסת וכנראה שלא נגיע לשם בזמן הקרוב (מזל שסבא שלי לא קורא את הפוסטים שלי)
אז מה יש לעשות עם הדגל אם לא הולכים לרקוד בבית הכנסת ?
לאכול אותו!!
במקום סתם דגל, אנחנו נצטייד בדגל מתוק ונסתפק בריקוד סוער עם האושפיזין בסוכה שלנו.

בין משפחת אושפיזין אחת לשניה, הבנות התכנסו בסוכה להכין דגלי שמחת תורה מתוקים

הצטיידנו בעוגיות בצורת דגל על שיפוד - את השיפוד השחלתי לכל אורך מקל הדגל והוצאתי מהצד השני כס"מ שיפוד שיבלוט מעל הדגל, דפים אכילים עם תמונות של דגלי שמחת תורה, רויאל אייסינג צבעוניאבקת פיות/נצנצים ובצק פיסולי אדום וירוק


זילפנו מעט רויאל לבן על הדף האכיל והדבקנו על העוגייה


קישטנו את הגדל ואת המקל ברויאל צבעוני



נצנצנו את הדגל באבקת פיות


הכנו תפוחי עץ קטנים מבצק פיסולי אדום ועלים מבצק ירוק


והשחלנו על קצה השיפוד הבולט מהדגל



ואנחנו מוכנות עם גדלים מתוקים לשמחת תורה



שיהיה לכולנו חג שמח וטעים !!!

2 תגובות:

  1. משהו את והרעיונות שלך!
    הרגת אותי עם הפתיח של הפוסט... כמה שזה נכון.

    השבמחק
  2. מקסים !!!!!!! איזה כיף פה !

    השבמחק