יום שני, 25 במרץ 2013

עוגיות שקדים


אם יש משהו טוב בפסח, חוץ ממצה עם שוקולד וקניידלעך, זה שקדים!!
ותאמינו לי אני מחפשת משהו טוב בפסח כבר קרוב ל- 40 שנה, אך לשווא!

שקדים טבעיים, שקדים קלויים, ליקר שקדים, גלידת שקדים, עוגת שקדים, עוגיות שקדים – הכל הולך!
לא שכל השנה אני לא מנשנשת שקדים מכל הסוגים אבל כשמגיע פסח זו חגיגת שקדים.

כשגומרים לאכול הכל (טוב, כמעט הכל), אחרי שמסיימים לקרוא את ההגדה (נו טוב, את החלק שעד האוכל), שרים אחד מי יודע ומתיישבים עם כוס תה ועוגיית (או כמה עוגיות) שקדים.


בחיפוש ברשת אפשר למצוא מגוון מתכונים לעוגיות שקדים.
אחרי כמה ניסיונות בחודשים האחרונים וערבוב של כמה מתכונים הגעתי למתכון המושלם!

מי שלא עומד בפיתוי, ואכן הפיתוי קשה, ככה עושים אותן –
מקציפים 2 חלבונים עם 1/4 כפית מלח


כשהקצף יציב מוסיפים כפית דבש ומערבבים


מקפלים לקצף 300 גר' שקדים טחונים ו- 280 גר' סוכר


ומוסיפים כף ליקר אמרטו


מגלגלים לכדורונים קטנים וטובלים אותם באבקת סוכר


מניחים על תבנית אפייה ובעזרת האגודל מועכים מעט את הכדורון


ומשם לתנור שחומם מראש ל- 160 מעלות. 10 דקות והעוגיות מוכנות.

אחרי הנשנושים הראשונים העוגיות נארזו בצנצנת והן מוכנות לנסיעה לסדר!!


שיהיה לכולם חג שמח וטעים :-)



4 תגובות:

  1. בדיוק מה שאני צריכה עכשיו עם הקפה!!!
    חג שמח1

    השבמחק
  2. גם יפה וגם טעים אני בטוחה - תודה על המתכון!!
    חג שמח
    שולי

    השבמחק
  3. נראות מעולה
    אפשר להחליף את השקדים באגוזים?

    השבמחק