יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

פשוט אבל טעים


יום חמישי בערב, אני יושבת מול המחשב ומצ'וטטת עם חברות למקצוע בקבוצה סודית וסגורה בפייסבוק ומסתבר שאצל כולן הבית מלא בניחוחות, של עוגות שתופחות בתנור, של עוגות שרק יצאו מהתנור, של פחזניות מלאות בקרם ומצופות בשוקולד ...
אי אפשר ככה.
זה ממש לא הוגן לעשות את זה לאנשים עייפים ומותשים בשעות ערב מאוחרות שכבר אין הרבה מה לעשות בנידון.

אבל אני חייבת משהו. משהו שימלא את הבית בניחוחות כשהוא בתנור, וימשיך להפיץ ניחוחות שיצא מהתנור ושיהיה מלא בקרם ...

הדבר הראשון שחשבתי עליו זה עוגת קרם שהייתי עושה פעם באופן די קבוע לסופ"ש. זה היה כשעוד גרתי אצל ההורים בגלגול הקודם. עוגת טורט פושטית, רכה ומריחה, רטובה בסירופ סוכר וליקר בננות עם קרם פושטי של אינסטנט וניל עם שמנת מתוקה. ואם ממש רציתי להתפרע הייתי מגרדת קצת שוקולד מריר ומוסיפה לקרם (לפני שהמציאו את האינסטנט עם הפצפוצים) ומשאירה קצת לפזר מלמעלה.

אז ישבתי לי מול המחשב והחלטתי שזה יקרה מחר על הבוקר.

ואכן ביום שישי בבוקר התכנסנו ובאנו אל המטבח, אני ושתי השותפות החדשות שלי למשחקי האפייה במטבח.

שימנו תבנית וחיממנו תנור לחום בינוני


הקצפנו חלבונים (6 במספר)


הוספנו סוכר(כוס וחצי) וסוכר וניל (כפית) כמובן מהסוכר וניל תוצרת בית שהכנתי.


הוספנו את החלמונים שחיכו בצד


ובסוף קמח (2 כוסות) ואבקת אפיית (שקית)


"אמא לא פייר שרק עמית מקציפה"...


והבלילה נכנסה לתבנית ולתנור וניחוחות התחילו להתפזר באוויר ...


העוגה יצאה מהתנור למנוחה והתקררות


מה עושים בינתיים? בודקים את המתכון החדש של הפחזניות שקיבלתי מלילך ועד שהתכנסנו שוב לחלק השני של הכנת העוגה, כבר עמדו להן פחזניות יפיפיות לתפארת שעמדו לדגמן על הסטנד הורדרד והמהמם שרכשתי במותק!!



התכנסנו בשנית.
התחלנו בהכנת סירופ סוכר וליקר (כוס מים רותחים, 2 כפות סוכר ו-2 כפות ליקר בננות)



חתכנו את העוגה לשניים והרטבנו המון!!! את שני החלקים


והתחלנו בהכנת הקרם (שמנת מתוקה וכוס חלב)


התחלנו להקציף והוספנו אינסטנט וניל (80 גר) וקצת שוקולד מגורד


מרחנו את הקרם על העוגה


כיסינו עם החלק השני של העוגה, מרחנו שוב קרם למעלה ומסביב ופיזרנו את שאר גירודי השוקולד


העוגה מוכנה ואפשר לנקות את הכלים ...


כמה פשוט, ככה טעים !!!


כנסו לבקר באתר של מיתוש.














3 תגובות:

  1. יש לי כמה דברים לומר לך:
    1. יואו, איך הפחזניות יפות!!! ואיזו העמדה מושלמת!
    2. נראה טעים!!!
    3. יפה לעמית "תסרוקת מוני".

    נשיקות

    השבמחק
  2. נשאר קצת גם לאורחים ????
    נראה טעים .
    אחלה דור המשך (-:

    השבמחק
  3. תודה בנות:-)
    אם הייתן יודעות כמה תמונות המצלמה צילמה את הפחזניות עד שיצאה לי תמונה שמצאה חן בעיני.
    אגב, חייבת להודות שאני מאוד נהנית מהרגעים המשותפים שלנו במטבח (אפילו שהם מלווים בלא מעט מריבות קטנות ומעצבנות)

    השבמחק